26 лип 2022 р.2 хв
Оновлено: 29 лип 2022 р.
MixDigital поділилися зведеними даними досліджень про те, як змінилися споживацькі настрої та поведінка українців в Інтернеті від початку повномасштабної війни Росії проти України.
На момент дослідження повномасштабна війна тривала уже 3 місяці.
За цей час змінились умови життя кожного українця. А разом з умовами — настрої, споживацькі можливості. Усі ми почали більше читати, чи дивитися новин, купувати лише необхідні товари та майже не звертати увагу на бренди.
Перші позиції протягом трьох місяців повномасштабної війни обіймав Google. Крім того, найвищий рівень охоплення серед українців був у YouTube, Facebook та Wikipedia. У квітні на п‘ятому місці був також і ukr.net.
У перший місяць війни дещо знизилося охоплення аудиторії на Prom.ua та OLX і значно впало на Rozetka, проте у квітні охоплення категорії маркетплейсів знову зросло.
Зросло також й охоплення Telegram від початку війни — з цього каналу аудиторія дізнавалась останні новини. Проте не лише на цьому ресурсі українці дізнавалися новини, також спостерігалося значне збільшення частоти контакту з усіма новинними сайтами.
Серед людей віком 18-65 років, що проживали в містах з населенням понад 50 000 ос., переважна кількість споживають новини через соціальні мережі (це близько 70% аудиторії) та Інтернет-сайти (близько 60%). Найбільш популярні джерела новин серед соцмереж та месенджерів – Telegram (84% респондентів) та Facebook (61% респондентів). З YouTube новини дізнаються 42% опитуваних, а з вайберу 39%.
Джерело: Kantar CMeter, 2022; 14-70 років, вся Україна; Дослідження Gradus, квітень 2022
У березні індекс споживчих настроїв склав 92,4, що на 28,3 пункти вище за показник лютого. На 54,6 також виріс й індекс економічних очікувань. Високі показники аналітики InfoSapiens пов’язують з вірою українців в перемогу й оптимізмом щодо розвитку економіки у довгостроковій перспективі.
Через нестабільність матеріального статку й ускладнення з плануванням доходу та витрат найбільш поширеною категорією товарів серед українців стали харчі (58%). Також люди купують ліки (33%) через страх дефіциту. Більш як третина людей, що переселилися в інші регіони, планують купляти одяг і взуття. Ще 29% — засоби гігієни та догляду. По 17% — витрачають кошти на побутову хімію та товари для тварин, і ще 14% купують товари для дітей.
Майже дві третини людей перестали звертати увагу на бренди. Товари нових брендів споживачі купують через відсутність звичних, а також тому, що хочуть підтримати українського виробника.
Джерело: Info Sapiens, квітень 2022; Дослідження Gradus, квітень 2022
Детальніше: MixDigital