Психологи одноголосно стверджують, що вихід з карантину — такий самий стрес, як і вхід в нього. Люди звикли жити інакше. Тому такий “психологічний атракціон” даватиметься взнаки ще принаймні рік.
Цікавим є опитування work.ua, яке показало, що 57% респондентів не проти вийти на робоче місце, аби лише був транспорт і куди подіти дітей. Ще 32% повідомили, що дуже втомилися сидіти вдома, 6% — бояться захворіти, а 5% сподобалося працювати вдома. Проте, дивлячись на дослідження журналу БІЗНЕС, KPMG Ukraine та grc.ua “HR в період пандемії”, після завершення пандемії 80% роботодавців все ж таки планують тією чи іншою мірою запровадити дистанційну роботу для частини співробітників.
А Андрій Тимошенко, директор відділу консультаційних послуг KPMG Ukraine, взагалі зазначив, що: “Варто замислитися: може, замість оренди офісів доцільніше направити кошти на забезпечення персоналу найсучаснішими технологічними засобами для роботи — смартфонами, планшетами, ноутбуками тощо? Інвестувати в навчання працівників для отримання нового досвіду роботи в умовах нового світу?”.
Також не варто вимагати від людей всього і одразу, бо — об’єктивно — їм важко повертатися до роботи в докарантинному темпі в перший же день. Мудрі керівники вже зараз продумують план виходу з карантину, який має включати в себе період адаптації та відновлення звичного робочого ритму, період постановки задач і контролю результатів. Важливу роль будуть відігравати корпоративна культура і наявність спільної мети, які мають згуртувати колектив і дати поштовх до плідної роботи в офісі.
Чек-лист комфортного повернення в офіс:
По можливості дозвольте співробітникам працювати віддалено якнайдовше;
Протягом перших кількох тижнів в офісі запропонуйте гнучний робочий час;
Пропишіть в трудових договорах умову про надання кількох днів на тиждень для режиму віддаленої роботи;
Запропонуйте список ресурсів для підвищення продуктивності праці, щоб повернути персонал до своєї звичної діяльності.
А ще варто “очолити” процес обміну радісними емоціями. На корпоративному порталі проведіть коротке опитування щодо того, які активності наразі потрібні персоналу, і організуйте необхідні заходи. Завдання менеджера — подякувати співробітникам за стійкість і старанність та запалити віру в краще.
А вже після “медового періоду” у кілька тижнів повертайтеся до попереднього режиму контролю задач, дедлайнів та чітких цілей.
Comments