top of page

Найпоширеніші помилки при поданні заявки на грантове фінансування

Як не помилитися з грантовою програмою та отримати гроші, розповіла співзасновниця та СЕО фандрейзінгової компанії Kick Your Tech Наталія Наконечна, спеціально для бізнес-видання Mind.

 
Найпоширеніші помилки при поданні заявки на грантове фінансування

Участь у грантових програмах - це одне із найцікавіших джерел фінансування проєктів. На жаль, багато з ти, хто прагне отримати грантове фінансування, припускаються значної кількості помилок при комунікації з фондами або під час підготовки заявки на конкурс. Для того, щоб ваші зусилля не були марними, розповідаємо про найпопулярніші помилки при поданні заявки на конкурс.


Невірний вибір грантового конкурсу

Компанія може витратити велику кількість зусиль, часу та ресурсів на підготовку грантової заявки, але це все буде неефективно, якщо неправильно обраний конкурс.

Порада: не хапайтеся за перші-ліпші конкурси, вивчайте умови. Як правило, умови грантових конкурсів і програм складені дуже докладно та чітко визначають, які напрями, сфери й галузі фінансуються, які є критерії відбору компаній та інші параметри.


Ігнорування вимог до заповнення заявки

Деякі компанії поверхнево ставляться до заповнення заявки та упускають важливі формальні нюанси, вважаючи їх другорядними. Наприклад, дають відповіді не на всі питання анкети, ігнорують такі моменти, як шрифт чи інтервал тексту, необхідні додатки до заявки, форму подачі тощо. Саме через це такі заявники можуть «вилетіти» навіть на етапі технічного відбору.

Порада: будьте уважні до формальностей. Організатори недарма виставляють ці вимоги, адже від них залежить подальше оброблення заявки, проходження нею процедур грантодавця і зрештою рішення щодо неї.


Невірний бюджет та план реалізації грантового проєкту

Багато хто із заявників роблять помилки під час підготовки бюджету та плану реалізації проєкту. Це відбувається тому, що вони не вдаються до ретельних підрахунків, а обраховують витрати приблизно, не завжди чітко розбудовують структуру проєкту, а також часто не замислюються про нюанси реалізації.

Порада: перш ніж подавати проєкт на грант, ретельно продумайте його. Вибудуйте структуру, обговоріть із командою та опишіть кожен з етапів, дайте відповідь на запитання, що потрібно для успішної реалізації, а також обрахуйте вартість кожного етапу.


Невміння вірно описати команду та ключових спеціалістів проєкту

Багато хто вважає, що ці пункти треба описувати коротко, на пару рядків. Але будь-який фонд хоче розуміти, хто ті люди, які реалізовуватимуть проєкт, які в них сильні сторони та минулий досвід. Деякі грантодавці насамперед оцінюють не стільки вашу ідею, скільки команду, яка буде її реалізовувати.

Порада: підготуйте повноцінні CV учасників команди й додайте їх до заявки. Також радимо чітко визначити посади, на яких ваші колеги працюватимуть у рамках проєкту, і вказати їх у заявці.


Отримання гранту заради гранту, а не заради розвитку проєкту

Деякі компанії або стартапи ставлять собі за мету лише отримання гранту, після чого не приділяють увагу будуванню і розвитку бізнесу, а одразу ж починають шукати інший грантовий конкурс. Так й рухаються – від гранту до гранту. Майте на увазі, що коло грантодавців достатньо вузьке, тож компанії з поганою грантовою репутацією ризикують просто бути не допущені до наступних конкурсів.


Порада: подавайтеся на ґрант тільки якщо впевнені в тому, що реалізовуватимете проєкт. Грантова історія компанії багато в чому схожа з кредитною. Тут теж дуже важать репутація, стабільність, виконання зобов’язань, чітка комунікація і партнерство.


Є ще багато різних помилок, серед яких – відсутність аналізу ринку, нерозуміння своєї цільової аудиторії та своїх конкурентів; відсутність міжнародних партнерів (якщо необхідно подавати заявку в рамках консорціуму з партнерами із різних країн), яких важко знайти за короткий проміжок часу, та багато іншого.

 

Джерело: Mind

bottom of page