Категорійний менеджмент

Відкритий тренінг

Місце проведення: м. Київ, вул. Еспланадна, (конференц-зал ТОТ)

Група: учасники з різних компаній

 Програма:  стандартна

6 780 грн*

Корпоративний формат

Місце проведення:  ваша територія

Група: учасники вашої компанії

 Програма:  адаптується та узгоджується із вами

Уточнюйте*

*При замовленні із сайту знижка 7% від вказаної ціни

*Вартість корпоративного формату уточнюйте у менеджера з продажів

Про тренінг

Тренер: Ольга Пестрецова-Блоцька

Тривалість: 2 дні (16 годин)

Напрям навчання:

Продажі та маркетинг

Мова: українська, російська

Після закінчення навчання кожен учасник отримує іменний сертифікат

Бонуси

  • розв’язки завдань

  • перелік літератури з категорійного менеджменту

  • приклади опису бізнес-процесу категорійного менеджменту

  • приклади стандартів і регламентів категорійного менеджменту

  • приклади бюджетів категорії

  • робочий Excel-файл «Прогнозування продажів», призначений для отримання прогнозного рівня продажів шістьма методами прогнозування

  • робочий Excel-файл «ABC, XYZ аналіз», призначений для проведення ABC і XYZ аналізу

  • консалтинговий супровід протягом двох тижнів після закінчення тренінгу

Опис

Кому:

категорійним і бренд-менеджерам, менеджерам з продажів і спеціалістам відділу продажів, керівникам відділів збуту, торговим агентам, товарознавцям, власникам бізнесу.

Ціль бізнес-тренінгу:

навчитись раціонально формувати асортимент підприємства, щоб максимально задовольнити попит споживачів, при цьому підвищуючи загальну маржинальність підприємства і скорочуючи витрати по всьому ланцюжку управління товарним потоком.

 

Після проходження тренінгу ви навчитесь:

  • формувати структуру товарної категорії

  • розраховувати основні властивості і показники асортименту

  • прогнозувати попит

  • планувати та аналізувати асортимент компанії, формувати асортиментну концепцію

  • оптимізувати поличний простір

  • оцінювати потенціал категорії і планувати її прибуток

  • оцінювати ефективність промоакцій

  • складати профілі стратегічних груп покупців

1. Сучасні методи управління асортиментом у торгівлі

  • Основні види систем управління асортиментом

  • Категорійний менеджмент: принципи, організація, методи управління. Досвід практичних рішень

  • Етапи впровадження категорійного менеджменту: реорганізація структури управління; формування товарних категорій; управління торговим асортиментом. Можливі проблеми і придбання

  • Стратегічні цілі і завдання підрозділів формування асортименту, роздрібних продажів і маркетингу в управлінні асортиментом

  • Місце і роль категорійних менеджерів в загальнофірмовій структурі управління

  • Методи мотивації та оцінка діяльності категорійних менеджерів з метою забезпечення цільових показників

 

2. Формування товарних категорій

  • Що таке категорія? Цілі і завдання формування товарних категорій

  • Структура категорії як основа для формування матриці. Ролі категорій при формуванні асортименту

  • Види, типи товарних категорій; правила і процедури формування

  • Визначення ролі категорії в структурі асортименту: «комерційна», «іміджева», «експериментальна». Формування асортиментного профілю товарних категорій

  • Формування структури товарної категорії. Вибір основної ознаки класифікації

  • Розробка номенклатури товарних категорій

  • Розробка структури товарної категорій

 

3. Оптимізація структури асортименту

  • Оцінка потенціалу (прогноз продажів) товарної категорії

  • Розрахунок основних властивостей і показників асортименту. Вплив показників асортименту на ступінь задоволеності попиту

  • Алгоритм розрахунку прогнозу продажів товару всередині категорії. Розуміння розрахунку методології вартості запасів (шляхів оптимізації товарних запасів), планової оборотності

  • Показники ефективності управління категорією, способи їх розрахунку

  • Показники ефективності використання торгової площі, способи розрахунку необхідної площі

  • Прогнозування попиту. Методи і прийоми прогнозування

  • Кореляційно-регресійний аналіз попиту

  • Оптимізація обраного варіанту прогнозу: основи лінійного програмування

  • Визначення величини і структури попиту. Прогноз продажів нових товарів

  • Фактори стабільності попиту (еластичність, сезонність, взаємодоповнюючі та взаємозамінні товарні групи)

  • Бізнес-процес по контролю наявності асортиментної матриці в торговому залі магазину

  • Оцінка потенціалу товарної категорії

  • Розробка системи показників асортименту

 

4. Планування і аналіз в категорійному менеджменті

  • Методи аналізу та оптимізації структури асортименту

  • Оцінка поточної прибутковості

  • Аналіз збалансованості асортименту. Статистика продажів, план-факт аналіз

  • Види і технології аналізу категорії: розрахунок показників обороту, прибутковості

  • Застосування методів оптимізації на основі АВС, XYZ-аналізу, технології SWOT-аналізу

  • Визначення неліквідного і повільнооборотного асортименту; аналіз Матриці розвитку асортиментів

  • Аналіз запланованих і фактичних покупок. Збільшення коефіцієнта імпульсності

  • Аналіз роботи і контроль результатів. Статистичні методи контролю процесів

  • Оцінка ефективності використання площ і віддачі товарних груп

  • Ефективність введення нової позиції в категорію: способи розрахунку необхідності введення, прогнози ефективності присутності позиції в категорії

  • Проведення комбінованого АВС, XYZ-аналізу

  • Аналіз Матриці розвитку асортиментів

  • Побудова контрольної карти процесу

 

5. Методи аналізу й оптимізації асортименту

  • Методи підвищення товарообігу й оборотності

  • Методи підвищення прибутковості

  • Методи оптимізації поличного простору

  • Методи планування прибутку категорії

  • Методи оцінки ефективності промоакцій

 

6. Формування асортиментної концепції

  • Вивчення потреб і поведінки цільових груп покупців

  • Складання профілів стратегічних груп покупців. «Економічно вигідний клієнт»

  • Конкурентна стратегія як основа при формуванні асортиментної політики магазину

  • Формування асортиментної концепції товарної категорії: ланцюжок створення цінності

  • Визначення ролі категорії в структурі групи (генератор потоку, генератор прибутку, захисник, генератор готівки)

  • Формування концепції прибутковості асортименту

  • Аналіз структури брендів категорії; бренди-локомотиви й аутсайдери

Програма

Резюме тренера

Ольга Пестрецова-Блоцька – PhD з економіки, доцент, експерт-практик з підвищення ефективності діяльності підприємств, коуч по вдосконаленню і розвитку, сертифікований бізнес-тренер, CEO консалтингової компанії «Центр бізнес-технологій ТОТ».

Консультант Європейського Банку Реконструкції і розвитку щодо організаційного та процесного розвитку малого і середнього бізнесу.

Впровадженні консалтингові проєкти за даним напрямом: побудова ефективної системи логістики; управління товарними категоріями і запасами; аналіз і оптимізація асортименту; побудова ланцюга поставок; аналіз і прогнозування попиту і багато інших. 

Адреса

вул. Євгена Сверстюка, 19
02660, Київ, Україна

Написати нам

Подзвонити нам

(044) 360-05-63
(095) 068 89 95
(098) 471 58 67