Управлінський облік і бюджетування
*При замовленні із сайту – знижка 7% від вказаної ціни
*Вартість корпоративного формату уточнюйте у менеджера з продажів
Про тренінг
Тренер: Ольга Пестрецова-Блоцька
Тривалість: 2 дні (16 годин)
Напрям навчання:
Фінанси
Мова: українська, російська
Після закінчення навчання кожен учасник отримує іменний сертифікат
Бонуси
-
розв’язки завдань
-
перелік літератури на тему тренінгу
-
Положення про бюджетування
-
Положення про управлінський облік
-
приклади форм основних бюджетів компанії
-
приклад Структури бюджетів для виробничого та дистриб’юторського підприємств
-
приклад Фінансової структури компанії
-
робочий Excel-файл «Прогнозування продажів», призначений для отримання прогнозного рівня продажів шістьма методами прогнозування
-
робочий Excel-файл «Аналіз витрат», призначений для аналізу витрат методом регресійного аналізу
-
консалтинговий супровід протягом двох тижнів після закінчення тренінгу
Опис
Кому:
менеджерам середнього і топ-рівнів, керівникам фінансових підрозділів, головним бухгалтерам, співробітникам фінансово-економічних служб, власникам малого та середнього бізнесу
Ціль бізнес-тренінгу:
отримати навички управління фінансовими потоками підприємства, впровадження і ведення управлінського обліку на практиці; опанувати тонкощі бюджетного процесу, у тому числі навчитись формувати бюджети усіх рівнів, контролювати їх виконання і досягати поставлених цілей
Після проходження тренінгу ви навчитесь:
-
орієнтуватись у фінансовій структурі та фінансових потоках всієї компанії
-
організовувати ефективний обіг, збір, збереження і аналіз фінансової та управлінської інформації
-
систематизувати інформацію про витрати і використовувати її для прийняття рішень щодо діяльності компанії
-
розуміти принципи ціноутворення, прогнозувати витрати і прибуток
-
формувати та консолідувати бюджети різних рівнів, враховуючи специфіку підприємства і окремих департаментів
-
контролювати поточну діяльність за допомогою системи бюджетів, виявляти фактичні відхилення від плану та їх можливі причини
-
вимірювати результати діяльності всього підприємства та вклад окремих підрозділів на основі ключових показників ефективності (KPIs)
-
розуміти та розвивати мотивацію центрів відповідальності для досягнення цілей компанії
1. Фінансова система підприємства
-
Логіка руху фінансових ресурсів
-
Організація фінансової системи для підвищення керованості підприємством
-
Учасники процесу прийняття фінансових рішень
-
Основні терміни та поняття у сфері управління фінансам
2. Як організувати управлінський облік
-
Фінансова структура підприємства
-
Принципи визначення центрів витрат, доходів і прибутку
3. Класифікація витрат
-
Класифікація витрат для визначення собівартості, фінансових результатів, управлінських рішень, контролю і регулювання
4. Використання даних собівартості для прогнозування витрат і прибутку
-
Аналіз беззбитковості
-
Ціноутворення
-
Планування прибутку
-
Операційний важіль
-
Аналіз залежності «витрати – обсяг – прибуток»
-
Політика ціноутворення в залежності від стратегічної позиції підприємства
5. Розподіл відповідальності за витратами
-
Розподіл відповідальності за витрати між:
-
напрямками бізнесу
-
підрозділами
-
-
Бюджетна система підприємства як інструмент розподілу і закріплення відповідальності за витрати
6. Планування та бюджетування на підприємстві
-
Види бюджетів: операційний, генеральний
-
Спеціальні та допоміжні бюджети
-
Форма надання бюджету
-
Процеси і процедури бюджетування
-
Формування бюджету «знизу вгору» і «зверху вниз»
-
Звітність та документообіг з бюджетування
7. Фінансова модель основних бюджетів
-
Бюджетування діяльності:
-
продажів
-
комерційних витрат
-
закупівель
-
складу
-
оплати праці
-
транспортних витрат
-
адміністративних витрат
-
податків
-
інвестицій і капітальних вкладень
-
-
Моделі фінансових бюджетів
-
Використання нормативних витрат: види нормативів, розрахунок і аналіз нормативів
8. Практика складання бюджету
-
Складання бюджету дистриб’юторської компанії
-
Особливості складання бюджету торгового підприємства
-
Бюджетування окремих підрозділів підприємства: департаментів маркетингу, продажів, закупівель, IT департаменту, виробничого, транспортного відділів, складу, філії
9. Управлінський облік і бюджетний контроль
-
Поняття «гнучкого» та «жорсткого» бюджету
-
«Ковзне» бюджетування
-
Контроль за виконанням бюджету
-
План-факторний аналіз відхилень
-
Механізми і процедури дій по бюджетним відхиленням
-
Зв’язок KPI, бюджетів витрат і нормативів
10. Основні інструменти фінансового аналізу, що відображають ключовий результат діяльності підприємства
-
Критерії оцінки діяльності підрозділів
-
Основні фінансові коефіцієнти, що відображають ключовий результат діяльності підприємства
-
Вимірювання результатів діяльності підрозділу в загальному результаті діяльності підприємства
11. Психологічні та кадрові проблеми в управлінні витратами, впровадженні бюджетування та контролінгу
-
Внутрішня мотивація на основі внутрішньої відповідальності та зовнішньої фінансової
-
Мотивація центрів:
-
витрат
-
прибутку та доходів
-
інвестицій
-
-
Ув’язка інтересів власників і працівників
-
Впровадження системи «Дій як власник»
Програма
Резюме тренера
Ольга Пестрецова-Блоцька – PhD з економіки, доцент, експерт з операційного, організаційного розвитку компаній і фінансового аналізу, сертифікований бізнес-тренер, CEO консалтингової компанії «Центр бізнес-технологій ТОТ», співавтор економічного бестселера «Бізнес-економіка: 9Z».
Консультант Європейського Банку Реконструкції і розвитку щодо організаційного та процесного розвитку малого і середнього бізнесу.
Впровадженні консалтингові проєкти за даним напрямом: внутрішній фінансовий аудит; супровід виходу IT компаній на IPO; оцінка вартості компанії; постановка системи оперативного фінансового обліку; постановка систем управлінського обліку і бюджетування та багато інших.