top of page

Настрої та поведінка українців в Інтернеті під час повномасштабної війни

MixDigital поділилися зведеними даними досліджень про те, як змінилися споживацькі настрої та поведінка українців в Інтернеті від початку повномасштабної війни Росії проти України.

 

На момент дослідження повномасштабна війна тривала уже 3 місяці.

За цей час змінились умови життя кожного українця. А разом з умовами — настрої, споживацькі можливості. Усі ми почали більше читати, чи дивитися новин, купувати лише необхідні товари та майже не звертати увагу на бренди.


Сайти з найвищим охопленням


Перші позиції протягом трьох місяців повномасштабної війни обіймав Google. Крім того, найвищий рівень охоплення серед українців був у YouTube, Facebook та Wikipedia. У квітні на п‘ятому місці був також і ukr.net.


У перший місяць війни дещо знизилося охоплення аудиторії на Prom.ua та OLX і значно впало на Rozetka, проте у квітні охоплення категорії маркетплейсів знову зросло.


Зросло також й охоплення Telegram від початку війни — з цього каналу аудиторія дізнавалась останні новини. Проте не лише на цьому ресурсі українці дізнавалися новини, також спостерігалося значне збільшення частоти контакту з усіма новинними сайтами.

Настрої та поведінка українців в Інтернеті під час повномасштабної війни
Джерело: MixDigital

Серед людей віком 18-65 років, що проживали в містах з населенням понад 50 000 ос., переважна кількість споживають новини через соціальні мережі (це близько 70% аудиторії) та Інтернет-сайти (близько 60%). Найбільш популярні джерела новин серед соцмереж та месенджерів – Telegram (84% респондентів) та Facebook (61% респондентів). З YouTube новини дізнаються 42% опитуваних, а з вайберу 39%.

Джерело: Kantar CMeter, 2022; 14-70 років, вся Україна; Дослідження Gradus, квітень 2022


Як змінився індекс споживчих настроїв та що купують Українці?


У березні індекс споживчих настроїв склав 92,4, що на 28,3 пункти вище за показник лютого. На 54,6 також виріс й індекс економічних очікувань. Високі показники аналітики InfoSapiens пов’язують з вірою українців в перемогу й оптимізмом щодо розвитку економіки у довгостроковій перспективі.


Через нестабільність матеріального статку й ускладнення з плануванням доходу та витрат найбільш поширеною категорією товарів серед українців стали харчі (58%). Також люди купують ліки (33%) через страх дефіциту. Більш як третина людей, що переселилися в інші регіони, планують купляти одяг і взуття. Ще 29% — засоби гігієни та догляду. По 17% — витрачають кошти на побутову хімію та товари для тварин, і ще 14% купують товари для дітей.


Майже дві третини людей перестали звертати увагу на бренди. Товари нових брендів споживачі купують через відсутність звичних, а також тому, що хочуть підтримати українського виробника.

Джерело: Info Sapiens, квітень 2022; Дослідження Gradus, квітень 2022

 

Детальніше: MixDigital


bottom of page