Зміни внаслідок пандемії не оминули й роздрібну торгівлю. COVID-19 прискорив чотири ключові тенденції, які вже й раніше почали впливали на сектор: еволюція бізнес-моделі, цінність мети, безжальна орієнтація на зниження затрат і збільшення впливу споживачів. KPMG оприлюднила новий звіт, який показує, як змінюються роздрібні ринки по всьому світу і як галузь роздрібної торгівлі може готуватися до нової реальності.
Тренд 1: Розвиток бізнес-моделей
Більшість ритейлерів, щоб залишитися на ринку, будуть змушені діяти за одним із таких сценаріїв: стати онлайн платформою, приєднатися до інших платформ чи продовжити роботу в звичайному режимі.
Реалізувати перший сценарій зможе лише невелика кількістьритейлерів. Аджерозробкаексклюзивного онлайн майданчика, здатного конкурувати знаявними, потребуватиме значних ресурсів, щодо яких компанії сьогодні відчувають дефіцит. Співпраця з іншими майданчиками буде більшпопулярною. Компанії тепер повинні бути успішними в тому, щоб не просто купуватийпродавати, але також і в таких речах, яконлайн-поставка,доставленнядодому, аналіз даних, ШІ, машинне навчанняйавтоматизація процесів. Розширення і розвиток нових можливостей уніканальностібренду матимуть вирішальне значення в разі, якщо компанія не буде діяти за першими двома сценаріями.
Тренд 2: Ціль стає головною
COVID-19 продемонстрував, що покупці хочуть, щоб компанії виступали за щось більше, ніж просто продукти, які вони продають, чи дивіденди, які вони повертають своїм акціонерам. Вони очікують, що роздрібні продавці, у яких вони купують, будуть відображати свої цінності і піклуватися про ті самі соціальні проблеми, що і вони. І COVID-19 надав ритейлерам широкі можливості продемонструвати своє призначення.
У пост-карантинному світі позиція компанії щодо соціальних питань буде вирішальною у відносинах зі споживачем.
Тренд 3: Переосмислення вартості ведення бізнесу
Більшістьритейлеріввизнають, що традиційні форми скорочення затрат в умовах COVID-19 є недостатніми. Однак замість того, щоб просто знижувати витратийпідвищувати ціни, роздрібні торговці почнуть шукати нові способи забезпечення цінності. Зокрема, компанії почнуть ретельніше аналізувати вартість своїх активів: магазинів, працівників і лояльність покупців.
Витрати ритейлера на ШІ виростуть майже в чотири рази, досягнувши 7,3 млрд доларів до 2022 року. Очікується, що така інвестиція дозволить зекономити 340 млрд доларів. Ефективне впровадження роботизованої автоматизації процесів (RPA) скоротить витрати на 25%-50%.
Роль працівників буде трансформуватися, і вони будуть розглядатися як цінні агенти брендів при взаємодії з клієнтами.
Тренд 4: Вибір клієнта під мікроскопом
Прогнозується, що виживуть лише два типи роздрібних компаній: ті, що пропонують обмежений вибір, але у великій кількості, і ритейлери, які пропонують необмежений вибір. Компанії, які займуть позицію «золотої середини», можуть опинитися в найбільш складних умовах.
Також очікується, що для лідерів роздрібної торгівлі в пріоритеті інвестицій будуть три ключові сфери: програми лояльності, дані про клієнтів і технології, спрямовані на те, щоб зробити процес здійснення покупок простішим, безпечнішим і ефективнішим. Можна очікувати, що роздрібні компанії збільшать інвестиції в інноваційні технології для покращення клієнтського досвіду.
Comentarios