Споживчі настрої українців у фармацевтичній галузі
- Анастасія
- 27 квіт.
- Читати 2 хв
Повномасштабне вторгнення та економічна ситуація в Україні значно вплинули на рівень цін у різних категоріях товарів та послуг. Майже дві третини респондентів відмічають значне зростання витрат у порівнянні з довоєнним періодом. Дослідницька компанія Gradus Research в межах ширшого дослідження споживчих настроїв опублікувала результати першого циклу опитування, присвяченого змінам споживчої поведінки у контексті турботи про власне здоровʼя.

60% респондентів зазначили, що їхні витрати значно зросли у порівнянні з довоєнним періодом, а 19% – що витрати трохи зросли. Якщо ж порівнювати витрати за останній рік, трохи понад половину опитаних (54%) відзначили значне зростання, а 28% – помірне.
Було визначено ТОП-3 категорій поточних витрат:
1 місце – продукти харчування (85%),
2 місце – комунальні послуги (72%),
3 місце – ліки (60%).
Ціни на ліки — критична проблема для населення
Серед загальної сукупності респондентів 62% зазначили, що ліки є однією з основних категорій витрат. З них 90% вказали, що подорожчання ліків є суттєвою проблемою, а 79% змушені скорочувати витрати на інші категорії товарів, щоб мати можливість їх купувати.
Найчастіше українці економлять на одязі (66%), товарах для дому (54%) та навіть харчових продуктах (51%). Особливо критичною ситуація є для людей віком 60+ років, серед яких 62% змушені обмежувати витрати на їжу, а 66% респондентів 55–60 років – на товари для дому. Це свідчить про те, що подорожчання ліків не просто вплинуло на рівень життя населення, а змушує людей відмовлятися від базових потреб, що може мати серйозні соціальні та медичні наслідки.
Широка підтримка державних програм доступних цін
Загалом, 80% опитаних підтримують впровадження державних програм доступних ліків, а 15% – для окремих категорій населення. Це демонструє високу зацікавленість і бажання отримати державну підтримку для забезпечення доступу до медикаментів.
Особливо це стосується людей старшого віку: серед респондентів 60+ років підтримка програм досягає 86%, що на 6% вище за середній показник. У той же час, серед 18–24-річних, підтримка цих ініціатив дещо нижча (66%) та значно більше респондентів не визначились із ставленням (16% проти 5% у середньому).
Ці результати свідчать про те, що державні програми мають великий потенціал для покращення доступності ліків, особливо для вразливих верств населення, таких як пенсіонери. Це важливий сигнал для формування політики підтримки в галузі фармацевтики, орієнтуючи її на конкретні потреби різних вікових груп.
Аптеки та клієнтський сервіс
Загалом респонденти задоволенні обслуговуванням в аптеках та зазначили, що їм там допомагають (89%). Однак рівень задоволеності різниться залежно від віку: серед респондентів 45–54 років цей показник нижчий – 81%, натомість серед респондентів 60+ років він значно вищий – 94%.
Серед тих, хто незадоволений обслуговуванням, було виявлено наступні причини: хамство та непрофесіоналізм співробітників (38%); проблеми з обслуговуванням: немає онлайн замовлень, потрібних ліків (31%); пропонування дорожчих ліків замість дешевших аналогів (24%).
50% опитаних зазначили, що їм іноді пропонують купити дорожчі ліки, а 19% - що це постійно.
Детальніше про результати дослідження читайте на Gradus Research
Джерело: Gradus Research
Comments