top of page

Споживацькі настрої українців у другий рік повномасштабного вторгнення - Delloite

13 березня Delloite опублікували дані дослідження щодо споживацьких настроїв українців у другий рік повномасштабного вторгнення. 2023 рік продовжив випробовувати українських споживачів на стійкість та здатність адаптувати власні звички та підходи до реалій сьогодення.

 
Споживацькі настрої українців у другий рік повномасштабного вторгнення - Delloite


Споживацькі настрої українців у другий рік повномасштабного вторгнення - Delloite

У 2023 році тенденція економити серед українських споживачів зберігається. Залежно від категорії товарів, економлять від 41% до 77% українців. Попри те, що показник все ще високий, спостерігається позитивна динаміка, як порівняти з 2022 роком (47%–86%). Найменше економлять на лікарських засобах, дитячих товарах та купівлі готової їжі.

Щодо продуктів харчування, які становлять значну частку чека українців, то витрати в цьому сегменті зросли у 32% споживачів.


Значна частина українців купує їжу (47%) та ліки (43%) про запас. Водночас українці переосмислюють свої харчові звички та змінюють пріоритети. Відвідування ресторанів і барів у 2023 році скоротилося. Натомість зростає популярність приготування їжі вдома (50%), найбільше це стосується тимчасово безробітних (53%), фрилансерів (72%) і тих, хто займається домогосподарством (59%).


Споживацькі настрої українців у другий рік повномасштабного вторгнення - Delloite

Онлайн-сегмент продовжує розвиватися: частота онлайн-замовлень збільшилась на 12%. Найчастіше в інтернеті українці купують електроніку та побутову техніку (26%), косметику та парфумерію (19%), а також одяг та взуття (17%).

Якщо порівнювати з 2022 роком, коли через повномасштабне вторгнення та питання безпеки частота офлайн-покупок суттєво скоротилася до 50%, то цього року спостерігається відновлення: кількість покупок збільшилась на 9%.


Цікаво, що українці, які виїхали за кордон, є лідерами за середнім чеком у 8 категоріях із 20 досліджених: в онлайн-магазинах – продукти харчування, одяг та взуття, косметичні засоби та парфумерія, у офлайн-магазинах – продукти харчування, одяг та взуття, косметичні засоби та парфумерія, електроніка та побутова техніка, дитячі товари.


Споживацькі настрої українців у другий рік повномасштабного вторгнення - Delloite

Невіддільною частиною споживацької поведінки земляків залишається громадянська позиція. Як і минулого року, абсолютна більшість споживачів (70%) продовжує бойкотувати виробників товарів/продавців, які не залишили ринок країни-агресора, а донати стали майже такими ж популярними, як продукти харчування. За даними дослідження, 92% українців донатять на допомогу ЗСУ або постраждалим внаслідок воєнних дій. 33% опитаних роблять це систематично.


Повне дослідження читайте за посиланням.

 

Джерело: Deloitte

bottom of page