Тенденції ринку нерухомості

Під час активної фази карантину купівельна активність на первинному ринку знизилася на 40%. З кінця травня попит на ринку поступово відновлюється, проте, чи змінилися тенденції?

Український покупець дуже обережний при купівлі житла, а інформаційний тиск на тлі кризи зробив його ще чутливішим. Клієнти, які купують нерухомість для збереження своїх заощаджень, – хвилюються за ліквідність цих квадратних метрів. Для тих, хто купує житло для родини, а не подальшої оренди, чи перепродажу, це, ймовірно, разова покупка на все життя, а отже, помилка при виборі новобудови буде дуже болісною. При комунікації з обома типами покупців перед забудовником стоїть виклик – пояснити, що входить у вартість квадратного метру: якісні будівельні матеріали та наповнення квартири, навколишня інфраструктура, сервісне обслуговування тощо. Отже, як трансформувався попит у клієнтів девелоперського ринку.


Тенденція №1 – соціальне дистанціювання із сусідами


У короткострокових тенденціях карантин значно вплинув на вподобання та вибір покупців. Вимушена ізоляція змусила людей переглянути вимоги до комфорту свого помешкання. Одним із ключових чинників при виборі стало місце розташування – житлові комплекси близькі до рекреаційних зон або заміська нерухомість.

Навесні попит на заміські котеджі зріс на 10–35% залежно від локації та сегмента помешкання.

Тенденція №2 – комплекси, де є все для життя, роботи, розваг


Високими стали вимоги до інфраструктури: житло тепер не просто для життя, а і відпочинку, роботи, активного дозвілля. Концепція «місто в місті» трансформувалась у «комплекси, де все є». Хоча й тенденція mixed-use житлових проєктів набирала обертів останні кілька років, бо була потреба зменшити щоденну міграцію містян та розвантажити центральні частини українських міст. Сьогодні йдеться ще й про безпеку людей. Новий тренд зазначає також НБУ: вимушена самоізоляція збільшила попит на об’єкти підвищеної комфортності, що спроектовано за концепцією live-work-play.


Тенденція №3 – більша площа оселі


Клієнти також переглядають площу квартири, яку хотіли придбати до карантину. Тепер надають перевагу більшій квадратурі, додатковій кімнаті – для просторої вітальні, чи робочого кабінету. А наявність балкону, тераси, чи прибудинкової території тепер не лише перевага, а й потреба та запит клієнта.


Тенденція №4 – квадратні метри як інвестиція


Турбулентний період краще пережити, інвестуючи в надійний актив – нове житло на первинному ринку. Це вже традиційний підхід багатьох українців у підготовці до кризи, коли є ризик втрати заощаджень. Досвідчені інвестори знають, що прибутковість інвестицій напряму залежить від рівня ліквідності квадратних метрів. Тому при пошуку насамперед враховують якість забудови та навколишньої інфраструктури.


Тенденція №5 – здані об’єкти, чи комплекси на фінальних стадіях будівництва


Зараз все менше інвесторів готові купувати житло в об’єктах на початкових етапах будівництва. Навіть можливість розтермінування виглядає не такою привабливою, якщо є ризик замороження проєкту. Під час карантину, через недостатній запас ліквідності девелоперів, будівництво близько 20% об’єктів у найбільших містах України тимчасово зупинилося й без додаткового фінансування не відновиться. Тому квартири в комплексах з максимальною готовністю, або у зданих об’єктах мають перевагу та більший попит серед клієнтів.


Тенденція №6 – змінюється культура споживання


Коронакриза змінила споживчу поведінку переважної більшості людей в напрямку більш відповідального споживання vs марнотратства. Це призведе до звички накопичувати заощадження для більш дороговартісних покупок, зокрема нерухомості.

Джерело

Адреса

вул. Євгена Сверстюка, 19
02660, Київ, Україна

Написати нам

Подзвонити нам

(044) 360-05-63
(095) 068 89 95
(098) 471 58 67