Сучасні технології стрімко трансформують спосіб взаємодії споживачів із брендами. Штучний інтелект (AI), цифрові пристрої та платформи, відкривають нові можливості для персоналізації покупок і покращення користувацького досвіду. Однак, разом із цими змінами відбувається й масштабний зсув у поведінці споживачів різних поколінь, що підтверджує свіже дослідження NielsenIQ (NIQ).

Згідно з новим звітом Mid-Year Consumer Outlook: Guide to 2025, 40% споживачів у всьому світі вже готові довіряти рекомендаціям штучного інтелекту щодо вибору товарів. Ще 40% респондентів зазначили, що використовували б AI для автоматизації та пришвидшення процесу покупок.
Ці дані чітко вказують на необхідність для компаній адаптуватися до змін, впроваджуючи інноваційні AI-рішення, які не лише зацікавлять нові покоління споживачів, а й забезпечать зручність для старших користувачів. Успішна інтеграція штучного інтелекту у сфері торгівлі відкриває перед брендами нові горизонти розвитку та можливості для покращення взаємодії зі споживачами.
Довіра до технологій штучного інтелекту все ще низька
Попри зростаючу готовність використовувати AI для ухвалення рішень, опитування показало, що 56% респондентів у світі уникають обміну особистими даними у віртуальному просторі, оскільки не довіряють технологіям штучного інтелекту у питаннях захисту конфіденційності. Для порівняння, лише 18% опитаних готові ділитися особистою інформацією.
Близько половини (49%) учасників дослідження заявили, що їм комфортніше взаємодіяти з підтримкою в форматі «людина-людина» і вони готові чекати довше, аби отримати допомогу від реального співробітника.
Омніканальність і досвід в додатках
Революція соціальної комерції привела до зростання омніканальних стратегій, що забезпечує зростання глобальних онлайн-продажів на 11,6%. Крім того, відзначається вплив гейміфікації. 36% споживачів зазначили, що вони готові витратити більше на покупку, якщо досвід буде інтегрований в додаток.
Трейсі Мессі, операційна директорка NIQ, підкреслює, що попит на інсайти, що базуються на обробці великих обсягах даних, зростає. За її словами, «отримання точних даних щодо поточної та прогнозованої поведінки споживачів, порівняних на глобальному рівні, стало важливим фактором для встановлення та підтримки конкурентних переваг». Цей тренд підтверджує необхідність для компаній постійно адаптувати свої стратегії, орієнтуючись на новітні технології та інсайти.
Як технології впливають на поведінку споживачів покоління Z
Дослідження NIQ показали, що технології стають основним рушієм змін у поведінці споживачів покоління Z, яке включає людей, народжених між 1997 і 2012 роками.
Нещодавно NIQ разом з експертами World Data Lab представили інноваційний звіт про витрати покоління Z, під назвою "Spend Z". За результатами дослідження, онлайн-відгуки від інших покупців відіграють ключову роль у прийнятті рішень, а 53% представників покоління Z схильні робити покупки через соціальні мережі чи платформи для прямих ефірів.
Трейсі Мессі зазначила: «Покоління Z вже готове витрачати гроші, і компанії повинні знати, як адаптуватися, щоб задовольнити їхні потреби. Розуміння особливостей цього покоління відкриває можливості для значного зростання, що перевищує $12 трильйонів доларів США». За її словами, компанії активно шукають способи використання потенціалу покоління Z та його впливу на інших.
Джерело: Tech Wire Asia
Comments