top of page

Пристосування до нових умов FMCG-бізнесу

Карантинні будні щодня ставлять перед бізнесом нові виклики, зокрема й у сфері FMCG (Fast Moving Consumer Goods). Тому кожен його власник зараз "морочить голову" над тим, яких кроків можна вжити, щоб зберегти та розвинути свою справу? Видання Mind зібрало декілька успішних кейсів, які доказують, що склянка наполовину повна, а не пуста.

 
Пристосування до нових умов FMCG-бізнесу

Такі кейси можна розділити на два типи: ситуативні та стратегічні рішення. Ситуативні - це кроки, спрямовані на тимчасову адаптацію до ситуації. Дозволяють мінімізувати втрати бізнесу на час карантину. Стратегічні – спрямовані на пошук і освоєння нових напрямків. Масштабують бізнес і роблять його стійкішим.


Ситуативні рішення:


Замість продажу – товар на винос


Цим вже скористалися АЗС і деякі ресторани/кафе. Каву віддають біля вхідних дверей на вулиці. Заклади McDonald's, наприклад, продають їжу через вікно видачі водіям автомобілів і клієнтам, що приїхали на велосипеді.

Ресторани активно розвивають доставку і напрямок take away – коли відвідувач забирає замовлення в ресторані.


Переорієнтація виробництва


Швидше за інших зорієнтувався малий бізнес. Замість спідньої білизни й рушників Instagram замайорів тканинними масками для обличчя.

Великі гравці теж не залишилися осторонь. На виробництво захисних масок-екранів, при касових захисних зон, станцій дезінфекції тощо переорієнтувалися гравці зі сфери виробництва реклами Mart Group, Cowboy Art, компанія з виробництва банківських карток RFID, смарткарток Spekl, компанія у сфері візуальної індустрії Sicore Group та ін.

На час карантину сировину для виробництва антисептичних засобів почало випускати держпідприємство «Укрспирт», для чого навіть було прийнято відповідний закон.


Обхід заборон


Під час карантину великі ритейлери часто продають разом з дозволеними товарами і ті, які знаходяться під забороною (і в деяких випадках це велика частина асортименту). Наприклад, ТЦ «Епіцентр». Більшість магазинів мережі за площею перевищує 10 000 кв. м, при цьому товари, дозволені до продажу, займають лише 1,5-2% від неї. У компанії «Епіцентр К» пояснювали, що продовжують працювати під час карантину, оскільки в їхньому асортименті є дозволені до продажу товари.


Але цей шлях, попереджають юристи, на межі законодавчих заборон. «Згідно з постановою Кабміну №211, є певний перелік товарів, які можуть продаватися покупцеві. Якщо магазин фізично продав покупцеві товар, який не входить до переліку, встановленого урядом, це є правопорушенням, яке повинна зафіксувати поліція, а вже санкції визначити суд», – говорить партнер юридичної компанії Global Law Євген Комаров.

Приклади стратегічних рішень:


Продажі онлайн


Серед гравців ринку FMCG в онлайн не вийшов хіба що ледачий. З великих першими переорієнтувалися на торгівлю через інтернет «АТБ-маркет», «Сільпо», «Фора», Varus, «Коло». Деякі з них також почали офіційно співпрацювати з сервісом Glovo. Через сайт своєї мережі почала продавати кондитерські вироби і корпорація Roshen.


Розширення каналів доставки


«Нова пошта», наприклад, почала доставляти харчі – три продуктових набори від «АТБ-маркет» та бакалію з «Ашан». Сервіс замовлення таксі Uklon анонсував запуск доставки будь-чого вагою до 20 кг.


Продажі на майбутнє


Київський бар «Бармендиктат», у якому проходять концерти (точніше, проходили до карантину), почав продавати квитки на майбутній захід. Дати по ньому невизначені. Ціна квитка – 1000 грн, кількість місць – до 200 осіб.

Так само роблять Concert.ua, мережа кінотеатрів Multiplex і «Планета Кіно» – вони продають сертифікати на майбутні концерти та кіносеанси.

 
bottom of page