top of page

Bite-sized learning, або мікронавчання — нові тренди корпоративного навчання

Bite-sized learning, або мікронавчання — це сучасний і практичний підхід до навчання та розвитку працівників. Враховуючи завантаженість графіків та обмеженість уваги сучасних працівників, традиційні методи тривалого навчання можуть бути неефективними, а іноді навіть контрпродуктивними. Саме тому все більш популярним стає мікронавчання, яке є гнучким, ефективним та захопливим способом передачі знань та навичок.

 
Bite-sized learning, або мікронавчання — нові тренди корпоративного навчання

Згідно з концепцією когнітивіста Германа Еббінгауза, вже через 20 хвилин людина забуває приблизно третину засвоєної інформації, через годину — до половини, а через місяць пам'ятатиме лише близько 20% матеріалу.


На противагу традиційним тренінговим програмам все більш популярними стають bite-sized learnings, або мікротренінги, чи мікронавчання. Однією з основних переваг яких є їхня доступність. Необ'ємна, легко засвоювана інформація краще вбирається та залишається в пам'яті, ніж довгі та складні презентації. Це полегшує працівникам сприймати матеріал та отримувати значущі знання, навіть якщо у них обмежений час для навчання.


До того ж зазвичай мікронавчання подається у формі онлайн, що дозволяє працівникам отримувати доступ до нього з будь-якого місця та в будь-який час, надаючи їм гнучкість, необхідну для вписання навчання у їхні напружені графіки.


У цьому форматі, навчальний курс розбивається на модулі з блоками тривалістю від 1-15 хв і зазвичай спрямовані на одну чи дві чітко визначені навчальні цілі.


Ключовою перевагою байт-сайзд лернінгів — є їхня здатність поетапно накопичувати знання та навички. Замість того, щоб перенавантажувати працівників великою кількістю інформації одразу, байт-сайзд лернінги пропонують поетапний підхід, що дозволяє їм поступово розширювати своє розуміння. Це не лише допомагає працівникам якнайдовше пам'ятати здобуту інформацію, але й дозволяє їм одразу застосовувати здобуті знання на практиці. Також в такому випадку працівники фокусуються на конкретних питаннях, а не намагаються охопити все одразу.


Чудовим прикладом застосування цього підходу є курс для фахівців з офтальмології від Johnson & Johnson Vision Care (JJVC). Курс складається з онлайн навчальних матеріалів, створених за допомогою Elucidat - інструменту для розробки онлайн-курсів. Курс містить декілька коротких 10-хвилинних модулів, кожен з яких дозволяє зайнятим фахівцям з офтальмології накопичувати бали CET (Continuing Education and Training), які необхідні для продовження професійної реєстрації.


Такий формат є більш ефективним, адже, наприклад, якщо працівник потребує оновити знання щодо маловикористовуваної функції програмного забезпечення, ймовірно, він бажатиме отримати цю інформацію негайно. У такому випадку для працівника буде більш зручно та ефективно переглянути коротке відео тривалістю 2 хвилини щодо цієї конкретної функції, ніж займатися переглядом 60-хвилинного модуля, який включає в себе усі функції програмного забезпечення.


Також, більшість працівників бажають споживати високоякісний та персоналізований контент, який можна переглядати на будь-якому пристрої за їхнім вибором. Elucidat на основі власних опитувань стверджують, що працівники з напруженим графіком зазвичай переглядають навчальні матеріали під час польоту (56%), а 28% — під час поїздки до та з роботи.


Deloitte стверджують, що найбільшою перешкодою для навчання для працівників є саме час. Багато хто натрапляє на труднощі з пошуком "вікон концентрації". Тому, навчання розбите на короткі, інтерактивні шматочки, має більше шансів бути використаним та переглянутим. Уявіть собі, що ви листаєте стрічку Instagram, чи TikTok, тільки замість звичних вам Reels ви переглядаєте 1-2-хвилинні відео-уроки.


І наостанок, bite-sized learning, або мікронавчання є економічно вигідним рішенням. Зазвичай воно потребує менше ресурсів, порівняно з традиційними методами, і може бути надане швидше та ефективніше, особливо якщо вам потрібно навчати велику кількість працівників.

bottom of page