Ґрунтовний бюджет відділу маркетингу — одна з передумов забезпечення ефективності продажі
«…Почати, очевидно, слід із головного: бюджет маркетингового відділу є складовою частиною бюджету комерційних витрат. По-перше, він є одним із розділів, які безпосередньо впливають на фінансовий результат. А також, стан грошових потоків компанії. Другий висновок досить банальний: оскільки маркетинг відповідає, в першу чергу, за продажі, а бюджет — це базовий план роботи на тривалий період, це означає, що від якості складання маркетингового бюджету безпосередньо залежить процес продажу сам по собі…
…Найбільш стандартна проблема менеджера, якому доведеться складати маркетинговий бюджет, — це рівень співвідношення витрат на рекламу і на стимулювання збуту. Тут дуже важливим є момент розуміння позиції торгової марки на ринку. Якщо товар абсолютно новий, його ще не бачив ні покупець, ні продавець, максимально можливу частку бюджету варто спрямувати на побудову дистрибуції, і тільки трохи — на рекламу. Якщо марка нова, але товар вже присутній у роздрібній мережі, логічніше було б більше грошей передбачити на рекламу, менше — на дистрибуцію. Для стабільної марки ситуація зворотна: більше витрат на розвиток і зміцнення системи дистрибуції. Зріла марка — більше уваги до контролю і стимулювання каналів збуту, досягнення лояльності продавців…
…Ще один момент: маркетинговий бюджет у частині витрат на продажі перебуває в компетенції відділу збуту. Тоді як відділ маркетингу складає бюджету витрат на рекламу і стимулювання продажів. Ці документи обов’язково повинні бути скоординованими між собою, інакше ситуація може перетворитися в неконтрольовану…»
Проф. Швиданенко Генефа, к. е. н. Пестрецова-Блоцька Ольга. «Бізнес- економіка: 9Z».
Хочете дізнатися більше? Замовити книгу можна за посиланням: https://www.tot.com.ua/business-book-9z
コメント