Освітній краудфандинг - як це працює?

Краудфандинг — це про інноваційні та креативні розв'язання конкретних проблем за допомогою залучення спільноти.

 
Освітній краудфандинг у світі - як це працює?

У США - це уже давно популярний інструмент публічного збору коштів. Краудфандинг прозоро об'єднує ресурси людей, зазвичай фінансові, довкола ідеї. Долучаючись фінансово, потенційні доброчинці вірять у довгостроковий вплив ініціатив. У той час, як в Україні ще навіть не знали про такий інструмент, вчителі та працівники освіти зі Сполучених Штатів Америки вже активно його використовували. До прикладу, краундфандингова платформа DonorsChoose існує уже 21 рік і за цей час завдяки платформі реалізовано 1 912 040 проєктів та зроблено 4 762 242 донати.


У Британії існує інший приклад краудфандингу — Indiegogo. У той час, як DonorsChoose спеціалізується на безпосередній підтримці американських освітян, Indiegogo фокусується на ідеї чи рішенні, яке в майбутньому може розв'язати певну проблему або задовольнити потребу певних верств населення. Платформа доступна для усіх країн і навіть українські неприбуткові організації публікували там свої проєкти й успішно збирали кошти. Один з таких успішних проєктів — Громадське радіо.


Цікаво, що в основі британської платформи лежить підхід "дизайн мислення", який спеціалізується на глибинному вивченні потреб клієнта та пошуку рішення для оптимального задоволення цих потреб.


Що ж до України, зовсім недавно у нас з'явилася краудфандингова платформа GoFundEd - їй усього 5 років. За цей досить маленький термін існування, було опубліковано 185 освітніх ініціатив та близько 7000 доброчинців підтримало освітні проєкти на суму 5 млн грн.


Як знайти підтримку за допомогою цієї платформи?


Шкільній команді на чолі з вчителем або учнем (в останньому, до речі, унікальність платформи GoFundEd) необхідно подати свою ідею на платформу за допомогою пошти gofunded.org@gmail.com. Далі модератори GoFundEd публікують на платформі повноцінний проєкт з детально прописаним бюджетом. Впродовж усієї кампанії збору коштів команда платформи підтримує, надає зворотний зв'язок і рекомендації автору. Опісля кампанії операційна менеджерка платформи проводить закупівлі, оформлює необхідну документацію, і школа отримує все, що потрібне для реалізації свого задуму. На GoFundEd автори пропонують власні рішення викликів освіти в Україні й можуть знайти підтримку для їх реалізації.

 

Джерело: https://rubryka.com/blog/educational-crowdfunding/