top of page

Інновації, що змінюють транспортну логістику

Все частіше ми спостерігаємо тенденції використання інноваційних ідей для підвищення ефективності логістичних процесів. Технологічні інновації відіграють все більшу роль у всіх галузях, тож логістика та управління ланцюгами поставок не могли залишатися осторонь.

 
Інновації, що змінюють транспортну логістику

Пивний трубопровід


Під середньовічними вулицями Брюгге (Бельгія) лежить перший у світі пивопровід, який перекачує пива, достатньо для наповнення 12000 пляшок на годину. Цей пивопровід довжиною 3 км щогодини підкачує близько 4000 літрів пива під будинками та звивистими каналами бельгійського міста.


Цей пивний трубопровід був розроблений De Halve Maan (Half Moon Brewery), 500-річною пивоварнею в центрі Брюгге, у якої виникла проблема транспортування пива від їхньої історичної пивоварні у центрі міста, до більшої фабрики розливу, розташованої приблизно за 3 км за містом. До цього часу їхнім величезним вантажівкам доводилося постійно пробиратися по вузьких вуличках Брюгге. Пивоварня втілила цю, буквально мрію, в життя у вересні 2016 року, після трьох років планування, дозволів, суперечок та фактичного будівництва. Пивний трубопровід має довжину 3276 метрів і глибину 34 метри в найнижчій точці. Спорудження підземного пивогону обійшлося у 4 млн євро, 10% з яких місто зібрало за допомогою краудфандинґу.


Це рішення було застосоване також й на півночі Німеччини. Магістраль знадобилася для доставки популярного пінного напою на фестиваль Heavy Metal в німецькому Вакене. Щороку його відвідувачі випивають по 400 тисяч літрів пива. Раніше його доставляли на вантажівках, а у 2017 році було вирішено, що труба зручніше.


Блокчейн


Вже існують експериментальні проекти, де успішно застосовують блокчейн в логістиці. Наприклад, CargoX - один з стартапів, який повністю присвятив себе впровадження блокчейна в логістичну галузь за допомогою загальнодоступної мережі Ethereum для безпечної перевірки транзакцій документів. Також UPS і BNSF Railway Уоррена Баффета приєдналися до блокчейну в транспортному альянсі. Ще один приклад - спільне підприємство Maersk і IBM по блокчейну під назвою TradeLens. В даний час до платформи приєдналися п'ять з шести найбільших перевізників світу, і більше половини морських контейнерних перевезень в світі в даний час здійснюються в рамках TradeLens.


Автономні транспортні засоби


Хоча автономні транспортні засоби - чи то вантажівки без водія, чи безпілотники - тісно пов'язані з найближчим майбутнім логістики, ми, ймовірно, побачимо його тільки на стадії випробувань протягом 2020 року. Проте, це одна з найбільш обговорюваних тенденцій логістичних технологій останнім часом. Наприклад, UPS Ventures інвестувала в автономну компанію по виробництву автомобілів TuSimple. Обидві компанії проводять випробування безпілотних самоскидів в США, щоб визначити, чи можуть ці автомобілі поліпшити обслуговування і ефективність в мережі UPS. Це означає, що UPS та TuSimple приєднуються до таких компаній, як Daimler, Tesla, Starsky Robotics, Einride і Embark, які ставлять перед собою мету домогтися того, щоб вантажівки доставляли товар без допомоги людей.


Також великим досягненням стали автомобілі Tesla, які порозумнішали щодо розпізнавання вуличних знаків. Оновлене програмне забезпечення дозволяє автопілоту виявляти знаки обмеження швидкості за допомогою камер EV.


Штучний інтелект та роботизація процесів


За останні кілька років галузь логістики почала інтегрувати в свою діяльність рішення з використання штучного інтелекту, включаючи інтелектуальні перевезення, планування маршрутів, попиту. І це тільки початок.


Згідно з глобальним звітом про роботу з клієнтами Global Customer Report 2019, тестування робототехніки на складі збільшилася на 18% в порівнянні з минулим роком. Мобільний складський робот Boston Dynamics під назвою Handle є тому одним з яскравих прикладів: компанія розробила повністю автономний компактний пристрій, який може отримувати доступ в будь-які важкодоступні місця, і при цьому володіє розширеною зоною огляду. Завдяки цьому, робот може швидко розвантажувати вантажівки, складати піддони і переміщати ящики для всього складу. Також підвищити ефективність і швидкість складських процесів можуть як носяться технології, так і транспортні засоби без водія або багатофункціональні роботи.



bottom of page