Основних складових корпоративної логістики — три: зовнішня (закупівлі), виробнича (якщо виробництво є), розподільна (взаємини з покупцем). Об'єднання постачання, транспорту, складу, виробництва і продажів у єдиний командний ланцюжок за логікою — дуже правильна річ. На практиці виникає проблема: керівник кожної служби відповідає за себе і свої дії з іншими не координує. Рідко, коли в компаніях є посада координатора роботи усіх відділів, що стосуються матеріального потоку - починаючи від закупівель, закінчуючи продажами. Ця позиція дуже важлива, оскільки управління товарними потоками - це основний бізнес-процес будь-якого підприємства. На деяких вітчизняних підприємствах зараз у чомусь схожу функцію виконують комерційні директори, але за великим рахунком — це функція логістики.
Управління логістикою має свою специфіку для кожного з її етапів: управління матеріальним потоком на вході (закупівля та постачання), управління потоком всередині підприємства (складування і зберігання запасів) та управління потоком на виході (продаж, доставка покупцям).
Управління закупівлями і постачанням. З огляду на те, що постачання може включати різні типи придбання (закупівля, оренда, виконання робіт за контрактом тощо), роботи пов’язані з цим процесом, можуть бути досить різноманітними: вибір постачальників, проведення переговорів, узгодження умов, експедування, моніторинг показників роботи постачальників, організації вантажу переробки матеріалів, транспортування, складування і приймання товарів, отриманих від постачальників, — все це може входити в сфер відповідальності постачання на підприємствах
Управління товарними потоками всередині підприємства — найбільш специфічна частина процесу, оскільки буде істотно різнитися для торгового та виробничого підприємства. Крім управління запасами, тут повинні вирішуватися питання складування і вантажопереробки. Як правило, ці роботи на підприємствах є найбільш трудомісткими, при цьому багато з них або взагалі ручні, або тільки частково механізовані. З огляду на те, що сьогодні конкурентні переваги підприємства усе більше знаходяться в області організаційних рішень, найбільший потенціал для оптимізації товарних потоків пов’язаний саме з підвищенням ефективності виконання робіт з приймання товарів, розміщення товарів на складах, організації системи зберігання та переміщення товарів.
Управління товарним потоком на виході — також частина процесу управління товарними потоком, яка має багато складових блоків залежно від місця підприємства в процесі товароруху. Але для будь-якого підприємства важливою є система організації обробки замовлень на відвантаження покупцям або технологія диференціації замовлень. Постачальникам зручніше отримувати великі замовлення з тривалими і регулярними термінами поставок, тоді як замовникам зручно не мати великих запасів і отримувати товари при конкретній необхідності відразу.
Щоб отримати навички організації ефективного процесу закупівель і управління запасами, навички ефективної організації роботи складу й управління складськими витратами, а також ефективного управління перевезеннями і транспортним господарством, запрошуємо пройти модульний курс "Логістика":
23-24 листопада - Ефективні закупівлі й управління запасами
25-26 листопада - Управління складом. Скорочення витрат у складській логістиці
27 листопада - Транспортна логістика. Скорочення витрат у транспортній логістиці
Бізнес-тренер: Ольга Пестрецова-Блоцька – PhD з економіки, доцент, експерт з операційного, організаційного розвитку компаній і фінансового аналізу, сертифікований бізнес-тренер, CEO консалтингової компанії «Центр бізнес-технологій ТОТ», співавтор економічного бестселера «Бізнес-економіка: 9Z». Консультант Європейського Банку Реконструкції і розвитку щодо організаційного та процесного розвитку малого і середнього бізнесу.
Comments