Комплексна «воронка» маркетингових результатів
«…Якщо ж справа доходить до оцінювання маркетингового результату в загальній результативності компанії, зазвичай вибирають з двох крайнощів. Перша: маркетинг — це «шаманство». Відносин тут можуть будуватися тільки на щирій вірі в чудо, якого, власне, від маркетологів і чекають. Друга крайність: 50% маркетингових витрат ідуть даремно, 50% — працюють. Які саме спрацювали, з’ясувати неможливо. Але саме тому сміливо «шматуємо» маркетингові бюджети навпіл…
…У маркетингу можуть бути корисними і деякі дані фінансових результатів, які дозволяють оцінити ефективність діяльності компанії в цілому. Особливо в тому випадку, коли підхід до питання буде комплексним. Ми пропонуємо варіант комплексного розрахунку маркетингових результатів, якому підходить назва «воронка», оскільки починається він із загального, а потім деталізується до найдрібнішого елемента…
…Отже, найзагальніше — показник норми рентабельності продажів. Розраховується як співвідношення чистого прибутку до виручки від реалізації (чистого доходу). В результаті бачимо, скільки реального прибутку отримало підприємство від проданого на 1 грн. З точки зору маркетолога — пряма фінансова результативність його роботи…
…Трохи глибше — порівняння двох норм прибутковості продажу: норми валової та операційної рентабельності. З показника виручки від реалізації віднімають виробничу собівартість реалізованої продукції…»
Проф. Швиданенко Генефа, к. е. н. Пестрецова-Блоцька Ольга. «Бізнес- економіка: 9Z».
Хочете дізнатися більше? Замовити книгу можна за посиланням: https://www.tot.com.ua/business-book-9z
Comments