Business Analyst — роль в команді

Основними завданнями Business Analyst спеціаліста (бізнес-аналітика) є деталізація вимог клієнта, а також вирішення бізнес-проблем в міру їх виникнення, проте варто пам'ятати, що є два напрямки бізнес-аналітиків (IT та non-IT), які не перетинаються.

 
Business Analyst — роль в команді

У не IT-сферах Business Analyst знаходить проблеми та пропонує data-driven рішення для розвитку продукту. У цьому випадку, коли бізнес має проблеми, він «іде» до бізнес-аналітика. А аналітик своєю чергою шукає бізнес-потреби, формує вимоги та координує зміни. Бізнес-аналітик — це незамінна людина в компанії.


У цього спеціаліста є чотири стадії роботи:

  • Період стабільної роботи компанії

  • Період перед змінами

  • Зміни

  • Період після змін

Аналітик збирає та досліджує дані, вивчає продуктові метрики (у збільшенні кількості, утриманні, залученості користувачів), відстежує вплив змін у продукті на поведінку користувачів тощо.


Дуже важливо, що бізнес-аналітик не впроваджує зміни безпосередньо. Це фахівець, який приходить у компанію та знаходить проблему: збирає інформацію про стейкхолдерів, складає список проблем, планує зміни та спостерігає, як їх впроваджують.


Якщо говорити про Business Analyst в IT, то цей спеціаліст допомагає розібратися, який продукт потрібний клієнту, як правильно його описати, щоб команда зробила те, що потрібно. Всі рішення, що приймаються у розробці, повинні відповідати потребам клієнта, що й реалізує бізнес-аналітик. Цей спеціаліст також:

  • Складає карту поточних технічних процесів

  • Бере участь у сесіях користувацького тестування

  • Пише технічну документацію: User Story, SRS, нотатки до випуску, інструкції для користувача

  • Знайомить з декомпозицією та моделюванням функціональності

Бізнес-аналітик тут потрібен також на усіх етапах проєкту:

  1. Передпроєктний аналіз. Зазвичай триває 2–6 тижнів. Завдання аналітика: виявити поточний стан бізнесу, його потреби та визначити межі рішень: що робимо, а що — ні. Це доволі поверхневий аналіз. Головна складність на цьому етапі — сформувати єдине бачення для замовника і розробника: куди йдемо, що робимо та чого не робимо.

  2. Аналіз в рамках проєкт. Може тривати пів року, рік і більше. Бізнес-аналітик працює з детальними вимогами: виявляє, описує, моделює та погоджує.

  3. Післяпроєктний аналіз. Після релізу аналітик оцінює, наскільки рішення відповідає планам, що заважає приносити заявлену цінність, яку користь можна внести. Оновлює базу знань щодо продукту, якщо планується подальший супровід/розвиток системи або це передбачено контрактом.

Для цієї ролі важливим є досвід роботи з блок-схемами (MS Visio, Lucidchart, draw.io), інструментами UX (Balsamiq), User Story, Use Cases, UML- та BPMN-діаграмами.


Маємо для Вас інноваційний навчальний анонс! Тепер кожен з Вас має можливість отримати дистанційно британську сертифікацію від APMG International та прокачати свої скіли, проєкти та проєктні команди.

Зауваж! Навчання виключно англійською мовою без перекладача. Для корпоративних замовлень та навчання команд, можливі варіанти навчання з перекладачем.

AgilePM Foundation - 20-21 червня;

AgileBA Foundation - 22 червня;

AgilePM Practitioner - 23-24 червня.

Всі деталі у менеджерів.


Центр бізнес-технологій ТОТ

МТС (095) 068 89 95, Kyivstar (098) 471 58 67

info@tot.com.ua

www.tot.com.ua

 

Джерела: ITExpert, Про Бізнес-Аналіз Українською