top of page

Особливості китайської стартап-сфери

За останні десять років кількість і якість китайських стартапів значно збільшилася. І штучний інтелект - не єдина область, де активно зростає число китайських стартапів і інвестицій. А ще, у Китаю є кілька унікальних стратегічних переваг над американською стартап-сферою.

 
Особливості китайської стартап-сфери

Влада Китаю не боїться впливати на приватний сектор. Вони надають фінансову підтримку і випускають спеціальні директиви. Наприклад, в липні 2017 Державна рада Китаю оголосила про «План розробки штучного інтелекту нового покоління», в якому фактично йдеться про те, що країна хоче стати глобальним центром інновацій у сфері ШІ до 2030 року.


«Китайський уряд вміє закривати очі на інновації, коли вони тільки з'являються, і розбирається з ними пізніше, - розповів Інь Ванг, керуючий директор фонду Fosun Kinzon Capital. - Так у підприємців з'являється можливість рости і процвітати».


Влада країни не втручається в справи бізнесу в перші три роки його роботи (так було з компанією Alipay). Крім того, в Китаї видається одна ліцензія на всю країну, в той час як в США потрібно отримувати ліцензії для 50 різних штатів.


Декілька цікавих китайських стартапів


Laidian. Стартап здає в оренду зовнішні акумулятори для тих, кому потрібно терміново зарядити телефон.


Оскільки багато китайців користуються телефоном, щоб купувати речі, оплачувати рахунки і замовляти таксі, батарея у них сідає ще до закінчення робочого дня. Не всім зручно постійно носити з собою зовнішній акумулятор, тому Laidian розмістила автомати для їх оренди на вулицях більш ніж 80 міст Китаю. Більшість автоматів розташовані в торгових центрах, метро і на станціях залізниці - щодня їх послугами користується понад 20 тисяч осіб.


Стартап з розробки систем безпілотного водіння Pony.ai залучив $ 462 млн в ході чергового раунду фінансування, зокрема $ 400 млн було отримано від японського автовиробника Toyota Motor Corp. Pony.ai і Toyota працюватимуть разом для прискорення розробки технологій автоматичного водіння і їх комерціалізації, а також для подальшого розширення взаємодії з мобільними послугами, йдеться в повідомленні стартапу.


Китайський стартап Rokid представив у США окуляри для виявлення Covid-19. За словами директора компанії в США Ліанга Гуана, стартап з Ханчжоу веде переговори з кількома компаніями про продаж окулярів T1 в США. Окуляри за допомогою інфрачервоного датчика здатні з триметрової відстані визначити температуру тіла 200 осіб за 2 хв. Пристрій оснащений процесором Qualcomm, 12-мегапіксельною камерою і системою доповненої реальності. Окулярами можна управляти голосом для запису фото і відео. Rokid планує продавати гаджет американським підприємствам, лікарням та правоохоронним органам.


Стартап Zhenmeat був заснований у 2018 році. Це перший та провідний китайський стартап з виробництва м’яса на рослинній основі, що створює стійкі замінники білка, адаптовані до потреб Китаю. Його продукція включає свинину на рослинній основі, сосиски та фрикадельки, приготовлені з горохового протеїну, грибів, целюлози, кокосового масла, різних натуральних ароматизаторів і спецій. Zhenmeat також працює над веганськими раками та свинячою вирізкою. Їх продукти нині продаються через Інтернет та різні ресторани-партнери в Китаї.

Comments


bottom of page