top of page

Як вести переговори з китайськими партнерами

Китай вже давно є важливим діловим партнером України. За даними Держстату, у І кварталі минулого року зовнішньоторговельний оборот товарів і послуг з КНР збільшився на 18,0% та склав $3,3 млрд. Сальдо торгівлі товарів і послуг склалося від'ємним у сумі $0,7 млрд та покращилось на $706,6 млн у порівнянні з показниками І кварталу 2019 року. Китай займає друге місце в експорті товарів з України, одразу після країн ЄС. Як правильно вести переговори з китайськими партнерами, щоб не допустити укладання невигідних для вашого бізнесу угод розповідає НВ Бізнес.

 
Як вести переговори з китайськими партнерами

У планах Піднебесної на наступні роки багато уваги приділяється розбудові цифрової інфраструктури. До 2035 року держава передбачає виділити близько $1,4 трлн на розвиток промислового інтернету, мережі 5G, сучасного транспорту, центрів обробки даних, штучного інтелекту, мережі високої напруги та зарядних станцій для електричних автомобілів. Також після цьогорічної заяви про очікування Китаю стати кліматично нейтральною країною до 2060 року, виникає багато економічних можливостей у сфері розвитку«зелених технологій» та енергетики.


Україна приваблює Китай своїм значним економічним і промисловим потенціалом: як країна, багата природними ресурсами, можливостями для нових інфраструктурних проєктів та сільськогосподарською галуззю, наявністю великої кількості висококваліфікованих фахових спеціалістів. Унікальне географічне розташування України створює логістичний транзитний центр для Китаю та пов’язує його з ринками ЄС в рамках ініціативи«Один пояс, один шлях». Партнерство України та Китаю — крок у створенні невичерпних можливостей для бізнесу.


Бізнес в Китаї будується не між організаціями, а між людьми. Для переговорів в китайському стилі, довіра до сторони встановлюється або передається через соціальні зв’язки (кит. 关系- Гуансі) — тісне коло людей, які активно обмінюються послугами. Ваш надійний діловий партнер повинен порекомендувати вас своїм довіреним діловим партнерам. Це може бути торговий дистриб’ютор з гарними зв’язками з ключовими клієнтами, консультант, який має досвід роботи з державними органами та місцевими регуляторними органами, тощо.


Торг — це спосіб життя в Азії, як у політичному, так і в культурному плані. Але він виключає відкриту демонстрацією агресії та гніву за столом переговорів. У діловій культурі Азії репутація та соціальний стан людини спираються на концепт «збереження обличчя» (кит.- 保住面子- баоджу міензи), який характеризує репутацію та гідність людини в соціальному контексті та формується за допомогою інтересів і думок колективу.


Ніколи не треба нехтувати вибаченнями, навіть за мимовільну неделікатність. Китайці зазвичай не виказують свої справжніх емоцій, але при цьому вони вкрай вразливі, особливо якщо зачепити національне питання.


Перш ніж розпочати будь-які переговори, збережіть якомога більше інформації про людину та компанію, з якою маєте справу. Добре проаналізуйте політичний погляд сфери на якій сконцентрований ваш бізнес.

 

Джерело: НВ Бізнес

bottom of page