Десяте дослідження Deloitte Global Millennial and Gen Z

Міленіали та представники покоління Z наполегливо закликають до впровадження соціальних змін і підвищення соціальної відповідальності – десяте дослідження «Делойт».

 
Десяте дослідження Deloitte Global Millennial and Gen Z

Десяте дослідження 2021 Deloitte Global Millennial and Gen Z показує, що респонденти спрямовують свої зусилля на значущі дії – вони беруть активну участь у політичному житті, намагаються узгоджувати витрати й вибір кар’єри зі своїми цінностями, а також сприяють змінам у суспільних питаннях, які вважають найважливішими.

«Протягом 10 років компанія «Делойт» проводила дослідження серед міленіалів. За цей час ми побачили суттєві зміни в способі життя міленіалів і представників покоління Z, але їхні цінності залишаються незмінними. Вони зберегли свій ідеалізм, вірність своєму прагненню до побудови кращого світу й свою віру в те, що бізнес може і повинен більше допомагати суспільству», – зазначає Мішель Пармелі, заступниця генерального директора «Делойт Глобал» та керівниця департаменту управління людським капіталом.

Молодь обирає роботодавців, які піклуються про довкілля


Чимало міленіалів (37% у світі, 41% в Україні) і представників покоління Z (40% у світі, 46% в Україні) вважають, що після пандемії більше людей приділятимуть увагу заходам, пов’язаним зі збереженням довкілля та зміною клімату. Такі дії можуть включати все що завгодно, від збору різних речей для їх подальшої переробки чи користування переважно громадським транспортом до зміни харчових і купівельних звичок. Як споживачі, міленіали та представники покоління Z продовжують приймати рішення, керуючись своїми цінностями. Більше чверті людей, що належать до цих двох поколінь, зазначають, що вплив бізнесу на навколишнє середовище (як позитивний, так і негативний) є важливим фактором, який вони враховують, приймаючи рішення, коли щось купують.


Понад половина міленіалів та представників покоління Z відчували дискримінацію


60% представників покоління Z у світі й 48% в Україні, а також 56% міленіалів у світі й 41% в Україні зазначають, що системний расизм широко поширений у суспільстві. Минулий рік привернув ще більше уваги до питання расової дискримінації. Понад половина усіх респондентів вважають, що суспільство досягло «переломного моменту, з якого почнуться позитивні зміни». Міленіали та представники покоління Z роблять все від них залежне для розв’язання цієї проблеми. Крім того, вони покладають великі надії на те, що уряд та інші установи прискорять зміни.


Стрес і тривога на робочому місці підкреслюють все більшу потребу бізнесу зосередитися на покращенні ментального здоров’я працівників


Пандемія COVID-19 вивела на перший план питання управління стресом – 41% міленіалів у світі та 39% в Україні, а також 47% представників покоління Z у світі та 36% в Україні відчувають стрес весь або майже весь час. Головними причинами стресу називають фінанси, добробут родини й перспективи працевлаштування.


Пандемія посилює занепокоєння щодо можливого погіршення фінансового становища й стурбованість через нерівні фінансові можливості


Пандемія COVID-19 посилила невизначеність молодих людей щодо їхнього фінансового майбутнього. Дві третини респондентів у світі зізналися, що «часто відчувають занепокоєння або стрес» щодо свого фінансового становища. Стільки ж говорять, що пандемія змусила їх переоцінити та змінити свої фінансові цілі. Забігаючи наперед, лише 36% міленіалів і 40% представників покоління Z сподіваються, що їхнє особисте фінансове становище покращиться до 2022 року.

В Україні ситуація ще напруженіша – кожен 8 із 10 міленіалів та 9 із 10 представників покоління Z стурбовані своїм фінансовим становищем, але лише 7 із 10 переосмислили свої фінансові цілі. Проте, їхні настрої доволі оптимістичні – 56% міленіалів та 44% представників покоління Z прогнозують покращення особистого фінансового становища до наступного року.

На фоні того, що молоді люди відчувають дедалі більші острахи щодо власного фінансового стану, проблема нерівних фінансових можливостей також загострюється в суспільстві. Дві третини опитаних міленіалів (69%) та представників покоління Z (66%) у світі вважають, що статки й доходи розподіляються нерівномірно в суспільстві. Фінансову нерівність відмічає значно більший відсоток українців – 88% міленіалів та 84% представників покоління Z.


Методологія


У дослідженні за 2021 рік було подано думки 14 655 міленіалів і 8 273 представників покоління Z (загалом 22 928 респондентів) з 45 країн Північної Америки, Латинської Америки, Західної та Східної Європи, Близького Сходу й Африки. В Україні в опитуванні взяли участь 200 міленіалів та 100 представників покоління Z. Опитування проводилося шляхом онлайн інтерв’ю респондентів, які мали самостійно заповнити запропоновану форму. Збір даних здійснювався між 8 січня та 18 лютого 2021 року.


Цього року в своєму дослідженні компанія «Делойт Глобал» вперше охопила міленіалів і представників покоління Z у рівній кількості країн. Торік опитування представників покоління Z проводилось лише у 20 країнах. На результати щорічного порівняння відповідей представників покоління Z вплинули додані 25 географічних регіонів; отже, їх слід розглядати з урахуванням нових даних.

Міленіали у складі опитуваних народилися в період з січня 1983 року до грудня 1994 року. Представники покоління Z народилися в період з січня 1995 року до грудня 2003 року.

 

Джерело: Deloitte