top of page

Як працює роботизація складів

Робота складського персоналу потребує великої швидкості та значних фізичних навантажень. За статистикою, деякі склади здатні обробляти більш ніж 10 000 товарних одиниць за день, а в середньому працівники проходять від 12 до 20 кілометрів між полицями за одну зміну. Тож не дивно, що в таких умовах важно швидко та правильно обробляти замовлення і вірогідність помилок, пов’язаних із людським фактором, зростає.

 

Як працює роботизація складів

Саме тому все більше підприємств прагнуть збільшити продуктивність складу та знизити ризики помилок. Тренд активного інвестування в автоматизацію складів став активно розвиватися у 2020 році, коли сегмент електронної комерції почав набирати обертів, адже для онлайн ритейла швидкість і точність збирання замовлень на складах є критично важливими.


Роботи Amazon — наочний приклад того, як автоматизація допомагає збільшити показники ефективності складу. Так, за 15 хвилин вони можуть виконати роботу, на яку працівник складу витрачає більше однієї години.


AGV-роботи


Складська логістика — галузь, де активно впроваджують інновації. Для роботи на складі використовують спеціальних роботів з префіксом AGV.


Розшифровується ця абревіатура як Automated Guided Vehicle (у дослівному перекладі - автоматично керований транспортний засіб). Такі роботи працюють цілковито автономно. Ними не керує водій, а команди не потрібно віддавати з пульта. Завдяки вбудованим датчикам, роботи легко їздять складами та виконують більшість рутинних операцій.


Складських роботів поділяють на:

  • Самохідні роботи-візки. Їх використовують для того, щоб швидко транспортувати та оперувати вантажами на складі. Такі роботи оснащені пыдыймальними механізмами. Вони можуть взяти товар зі складських боксів, розмістити на палеті, перевезти вантаж в потрібне місце та розвантажити його;

  • Буксирувальники. Переміщують тяжкі візки з товарами складами;

  • Палетайзери. Вміють брати вантажі та вкладати їх на палети;

  • Роботи для сортування. Пакують товари. Деякі моделі можуть сканувати інформацію про декілька продуктів. Їх часто використовує сегмент електронної комерції для оброблення товарів поштучно;

  • Дрони. В складській логістиці їх використовують для інвентаризації складу.

Великі компанії практикують використання одразу декількох видів роботів, щоб максимально спростити роботу на складі. Наприклад, палетайзери беруть вантажі з комірок для зберігання, навантажують їх на палети, а автоматичні візки транспортують піддони з товаром у зону сортування, де вже працюють інші роботи.


Світовий приклад роботизації складських процесів - компанія Amazon.


Найбільший у світі інтернет-магазин має у своєму розпорядженні понад 200 000 роботів, вони залучені на складах 180 країн. Розробкою автоматизованих систем для гіганта займається компанія AmazonRobotics (раніше KivaSystems), що перейшла у власність корпорації у 2012 році.


Роботизований склад Amazon використовує системи для автоматичного транспортування товарів. На території складу товари переміщуються за допомогою конвеєрів і навантажувачів, якими керує складський персонал. Зберігаються товари на переносних полицях. Після того, як продукт вноситься в базу даних, система направляє до нього безпілотного робота. Робот підіймає полицю з товаром і транспортує її до оператора, який обирає потрібний продукт. Складські роботи переміщаються по комплексу, орієнтуючись QR-кодами на підлозі. Датчики запобігають зіткненню роботів між собою. Також роботи здатні самостійно заряджатися.



Роботизацією складу може похвастатися не лише американський гігант, а й низка компаній України. Зокрема, у 2020 році великий поштовий оператор “Нова Пошта” почав використовувати роботів на своїх логістичних комплексах у Львові. Компанія закупила роботизовані візки в українського розробника SB Robotics.


Спочатку поштовий оператор тестував ефективність складських роботів, а після почав використовувати їх на постійній основі. Компанія планує використовувати 20 візків на своєму Львівському Інноваційному Терміналі.


Роботизовані візки використовують для того, щоб транспортувати вантажі з зони вивантаження у зону навантаження. Як розповідають у “Новій Пошті”, роботи можуть їздити з максимальною швидкістю до 0,8 м/с. На них можна завантажити до 300 кілограмів вантажів, а буксувати — до 1000 кілограмів.


У жовтні 2020 року великий український дистриб’ютор автозапчастин OMEGA та розробник рішень для автоматизації складу KAPELOU оголосили про співробітництво. Вони анонсували запуск проєкту впровадження на склад OMEGA AGV-сортингу.


Як розповідають у KAPELOU, наразі на складі дистриб’ютора обробляють понад 16 000 товарних позицій щоденно. Більша частина асортименту — це дрібноштучна продукція, котру сортують вручну. До того ж швидкість доставлення є критично важливою. Щоб прискорити оброблення замовлень, на складі впроваджують AGV-сортинг. Це унікальний проєкт в Україні.


Роботи-сортувальники KAPELOU здатні обробляти до 8 000 вантажних одиниць за годину, транспортувати навіть дрібні предмети вагою до 5 кілограмів. Роботи працюють від акумулятора. Повної батареї вистачає на 4 години автономної роботи.


Перший етап проєкту, — інтеграція ПО, — вже впроваджений. Далі планують тестувати шатл для коробок.

 

Джерело: WareTeka

Comments


bottom of page