«Делойт» в Україні спільно з Wellbeing Company дослідили, як українські роботодавці піклуються про добробут своїх працівників, чому організаційний добробут стає актуальним HR інструментом, та як він впливає на ефективність співробітників.
Пандемія COVID-19, віддалений режим роботи, розмивання меж між професійним і особистим життям, а також значне збільшення рівня напруги довкола питань здоров’я та безпеки - перетворило питання добробуту працівників на надважливе завдання для власників та HRD компаній і стало новою бізнес-вимогою для роботодавця.
Дослідження «Добробут співробітників: визначення шляху до успіху» є першим в Україні дослідженням організаційного добробуту. Воно відображає ставлення українських роботодавців до питань добробуту та містить поради щодо побудови стратегій його покращення. У дослідженні взяли участь 57 українських організацій з різних галузей економіки. Майже половина респондентів має понад 1,000 співробітників.
Основні тези дослідження
Попри те, що усі опитані роботодавці вживають заходів щодо підтримки добробуту співробітників, понад половина з них (61%) не мають розробленої стратегії добробуту, а діють ситуативно, задовольняючи точкові потреби співробітників. Така тенденція спостерігається в усіх галузях за винятком споживчих товарів, де 55% компаній відповіли, що мають сформовану стратегію добробуту.
Кожна третя компанія (31%) розробляє програми добробуту виключно навколо турботи про здоров’я, і лише 1 з 6 організацій (16%) впроваджує більш комплексні стратегії добробуту як суспільного блага, тобто зосереджується на добробуті задля соціальної стійкості, здоров’я спільноти, сімей та громадян загалом.
Серед програм покращення добробуту найпопулярнішими є запровадження гнучкого графіку роботи (практикують 94% роботодавців), надання приватного медичного страхування (забезпечують 89% роботодавців), а також підвищення обізнаності співробітників щодо проблем ментального здоров’я (здійснюють 74% роботодавців).
82% компаній переглянули свої програми добробуту під впливом пандемії, зробивши фокус саме на віддаленій роботі, ментальному здоров’ї та розширенні програм страхування.
Понад половина організацій (53%) відстежує і намагається зменшити стрес на роботі. Задля цього роботодавці проводять опитування серед персоналу для виявлення проблем (83% компаній), впроваджують ініціативи, спрямовані на покращення балансу між особистим життям та роботою (79% компаній), а також залучають фахівців для психологічної підтримки співробітників (48% компаній).
Протягом останнього року 76% організацій зіштовхнулися з проявами лівізму – явища, коли працівники беруть щорічну відпустку, аби вирішити робочі питання, на які не вистачило робочого часу, або працюють понаднормово. Щоб мінімізувати такі випадки, роботодавці намагаються моніторити і перерозподіляти навантаження, а також регулярно спілкуватися зі своїми співробітниками. Іншою поширеною тенденцією є презентеїзм – коли працівник не може виконувати свою роботу ефективно через хворобу, травму чи інші обставини, але продовжує ходити в офіс чи працювати дистанційно.
Розвиток сучасних технологій має як позитивний, так і негативний вплив на добробут співробітників – про це заявило 57% респондентів. Найбільшими викликами використання технологій стали неможливість розділити роботу й особисте життя, а також зниження якості комунікації через зменшення особистих контактів.
Найбільшим позитивним аспектом використання технологій відзначена можливість працювати у гнучкому форматі. Це дозволяє зберегти час, який мав би бути витрачений на дорогу до офісу, а також заощадити кошти.
Деталі дослідження за посиланням.
Джерело: Deloitte
Comments